برنج فجر نفیس در گینس ثبت شد

غلات برنج فجر نفیس بعد از ذرت دومین غلات کشت شده در جهان است با این حال، مهم ترین و پرمصرف ترین نوع بشر است.

منشا اهلی شدن کشت برنج بسیار مورد بحث قرار گرفته است، اگرچه مسلم است که از آسیا می آید، منشا در این قاره بین دو غول چین و ژاپن مورد بحث است.

اما ثابت شده است که منشا اهلی شدن آن از جنوب چین است. مطالعات ریخت شناسی به وضوح انتقال از برنج در این کشور و تکامل از برداشت به کشت خانگی غلات را مشخص می کند.

در ابتدا، جمع آوری برنج برای بقای مردم اساسی بود، تغییرات خاک نشان می دهد که این مجموعه بعدها تغییر کرد و تبدیل به کشت خانواده های چینی شد.

مدت کوتاهی پس از شروع کشت برنج، خانواده‌ها انواع جدیدی از برنج را کشف کردند که می‌توانستند آن را پرورش دهند و بخورند.

زمان زیادی طول می کشد تا برنج نیز وارد اروپا شود، و زمان زیادی طول می کشد تا به آمریکا برسد.

برنج

در اروپا اعراب آن را در قرون وسطی معرفی کردند و اروپاییان پس از کشف آمریکا توسط کلمب آن را به آن قاره آوردند.

در اروپای باستان، اعتقاد بر این بود که برنج از مصر آمده است، اما برای اولین بار در یونان، به دلیل یک لشکرکشی نظامی به آسیا کشف شد. و از یونان، برنج گسترش خود را به رم و آلمان ادامه داد.

مدت کوتاهی بعد، این یک غله بسیار محبوب در سراسر اروپا بودو البته، زمانی که در قاره کهن محبوب شد، به زودی در ایالات متحده نیز شناخته شد.

بنابراین بر خلاف تصور رایج، برنج بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی نیست، اگرچه به دلیل سازگاری خوب این غلات در این خاک ها، قابل درک است که این گونه ایجاد شده است.

برنج به دست استعمارگران اروپایی به ویژه اسپانیایی ها به آمریکای مرکزی و لاتین رسید و در خاک آمریکای لاتین مورد استقبال قرار گرفت.

از میان تمام غلاتی که تغذیه انسان بر آن ها استوار است، برنج غلات مصرفی بیشترین تعداد مردم است. در ژاپن، چین، هند و هندوچین، غذای سنتی میلیاردها نفر بر پایه برنج است.