صندل انگشتی سنتی واریس پا را درمان می کند

همیشه صندل انگشتی سنتی این نوع کفش به نام های «سرسره» یا «لغزنده» نیز شناخته می شود.«فلیپ فلاپ» ممکن است نشانه‌ای از صدایی باشد که صندل هنگام راه رفتن در آنها ایجاد می‌کند.

آنها همچنین در استرالیا تانگ  جاندال (در اصل نام تجاری برگرفته از «صندل ژاپنی») در نیوزیلند،اسلپ یا «پلاکی» در آفریقای جنوبی و زیمباوه، و tsinelas در فیلیپین (یا، در برخی از مناطق Visayan، “smagol”، از کلمه قاچاق).

در سرتاسر جهان، آنها را با نام‌های مختلفی از جمله دمپایی در فیلیپین، هاوایی، باهاما، جامائیکا و ترینیداد و توباگو می‌شناسند.

یک جفت صندل باستانی بند چرمی متعلق به پادشاهی جدید مصر (حدود 1550-1307 قبل از میلاد).

زوری (صندل های حصیری) و گتا (پارچه های چوبی) متعلق به ژاپنی های بازداشت شده در ایالات متحده (1946)، پیشینیان مستقیم دمپایی های امروزی.

صندل

صندل های بنددار هزاران سال است که پوشیده شده اند و قدمت آنها به عکس هایی از آنها در نقاشی های دیواری مصر باستان مربوط به 4000 سال قبل از میلاد می رسد.

یک جفت یافت شده در اروپا از برگ های پاپیروس ساخته شده بود و قدمت آن تقریباً 1500 سال است. این نسخه های اولیه دمپایی از مواد بسیار متنوعی ساخته شده بودند.

صندل های مصر باستان از پاپیروس و برگ خرما ساخته می شدند. مردم ماسایی آفریقا آنها را از پوست خام درست کردند.

در هند آنها را از چوب می ساختند. در چین و ژاپن از کاه برنج استفاده می شد. از برگ های گیاه سیزال برای ساختن ریسمان صندل در آمریکای جنوبی استفاده می شد، در حالی که بومیان مکزیک از گیاه یوکا استفاده می کردند.

یونانیان و رومیان باستان نسخه هایی از دمپایی را نیز می پوشیدند. در صندل های یونانی، بند پنجه بین انگشتان اول و دوم قرار می گرفت.

در حالی که به دلیل تعداد زیاد فروشگاه ها و تولیدکنندگان درگیر به دست آوردن ارقام دقیق فروش فلیپ فلاپ ها دشوار است، شرکت فلیپ فلاپ شاپس مستقر در آتلانتا ادعا کرد که این کفش ها مسئول صنعت 20 میلیارد دلاری در سال 2009 بودند.